Po čtyřech sezonách se fanoušci mohou těšit na novou oficiální znělku Tipsport extraligy. Na skladbě obrazové i zvukové se podílelo grafické studio Oficina, které se zaměřuje […]

Po čtyřech sezonách se fanoušci mohou těšit na novou oficiální znělku Tipsport extraligy. Na skladbě obrazové i zvukové se podílelo grafické studio Oficina, které se zaměřuje především na motion design či vizuální identitu televizních stanic. S realizací obdobných podkladů pro TV má nejen bohaté zkušenosti, ale také několik domácích i mezinárodních ocenění (PromaxBDA, Czech Grand Design, Zlatý louskáček). O hudební složku se postaral hudebník a skladatel Jan Čechtický, známý z několika hudebních projektů jako například Colorfactory nebo Ohm Square, ale i ze světa filmu. Zahrál si například ve snímcích Šeptej, Knoflíkáři či ve filmu Anděl exit, ke kterému komponoval rovněž hudbu.

„O změně znělky jsme uvažovali již před minulou sezonou, kdy jsme s rozšířením vysílání na O2TV nachystali novou TV grafiku, ale chtěli jsme tomu dát dostatečnou péči a čas, proto jsme se rozhodli tuto myšlenku odložit. A myslím, že jsme udělali dobře. Již samotná úvodní prezentace celého konceptu mě nadchla a děkuji studiu Oficina za odvedenou práci. Pevně doufám, že se nová znělka Tipsport extraligy bude líbit,“ přibližuje zrod nové znělky Jana Obermajerová, ředitelka agentury BPA sport marketing, která má z pozice výhradního marketingového partnera ELH vizuální podobu extraligy na starosti.

„Hlavní idea nové znělky je v podstatě postavená na fragmentaci obrazu děleného v poměrech, které vycházejí z loga Tipsport extraligy ledního hokeje. Ve všech oblastech dělení probíhá paralelně děj pomyslného zápasu dvou týmů od přípravy na utkání v šatně, přes zahajovací buly, až po vlastní útočnou akci, která je zakončená vstřelenou brankou jednoho z týmů. Dynamická animace jednotlivých částí obrazu je podpořena výraznou typografií a signální oranžovo modrou barevností typickou pro generálního partnera ligy, společnost Tipsport. Myslím, že to bude velmi atraktivní znělka jak pro hokejové fanoušky, tak i pro diváka v televizi,“ říká Alan Záruba, který se studiem Oficina spolupracoval jako externí konzultant výtvarné podoby nové znělky Tipsport extraligy.

Pro studio Oficina znělka Tipsport extraligy není první sportovní realizací. Naopak sport provází studio Oficina od samého počátku. Již před vznikem studia vytvářeli podobu ČT4 sport, následně dvě podoby Nova sportu i několik znělek pro sportovní přenosy.

„Zpracovávat toto téma nás vždy velmi baví, protože sport považujeme za čisté prostředí plné vstřícných a pracovitých lidí. Na samotném natáčení znělky pak bylo vidět stoprocentní zaujetí jak sportovců, kteří neúnavně plnili požadované úkoly, tak i samotného zadavatele, který, což nebývá běžné, s námi byl ochotný zůstat na place až do posledního záběru,“ přidává svůj pohled Lukáš Fišárek, autor konceptu, grafický a motion designer studia Oficina, mimo jiné též držitel Českého lva jako spoluautor za nejlepší plakát k filmu Po strništi bos.

Dynamické záběry znělky se natáčely v Praze a jako zástupci hráčů TELH si v nich zahráli hokejisté vznikající Univerzitní ligy ledního hokeje. Natáčení probíhalo v Ice aréně v Letňanech takřka 13 hodin, během něhož se některé scény dle přesného scénáře točily z různých úhlů, i za využití speciálního dronu.

„Natáčení bylo náročně pro všechny zúčastněné. Režisér, kameramani, či osvětlovači odvedli profesionální práci, osobně bych chtěl však vyzdvihnout přístup a nasazení kluků z univerzit. Už jen celý den vydržet v bruslích a x krát opakovat některé scény, než bylo vše dle představ režiséra, bylo vysilující. Přesto si udrželi dobrou náladu,“ oceňuje Petr Nitsche z agentury BPA sport marketing a doplňuje, jaké další materiály vznikly a kde všude je budou moci fanoušci zahlédnout: „Společně s novou znělkou vznikl nový sponzorský vzkaz s oficiálními partnery a byly nachystány i šablony, které budou moci televizní vysílatelé Tipsport extraligy využívat v rámci přenosů či do různých upoutávek. Obdobně chceme tam, kde to bude dávat smysl, postupně zapracovat podobný princip do dalších grafik, videí a vizuálů, a ty využívat také v rámci oficiálních profilů Tipsport extraligy na sociálních sítích a v další komunikaci.“

Právě pro sociální sítě byl využit první mediální den Tipsport extraligy. Všech 14 klubů přivezlo do Prahy trenéra a dvě TOP osobnosti. Sestava pak vyrazila na kolečko pro oficiální mediální partnery soutěže, kteří měli svůj pevný jízdní řád k natočení upoutávek, dotazníků a rozhovorů před novou sezonou. Jak vše dopadlo se dozvíte, pokud budete sledovat extraligové dění v přenosech a pořadech České televize, O2 TV, na stránkách hokej.cz, Hokejka TV či deníku Sport. A samozřejmě také na oficiálních profilech TELH @telhcz.

Tyto stránky využívají cookies
Cookies používáme, abychom zajistili správné fungování a bezpečnost našich stránek, tím pádem co nejlepší zkušenost při návštěvě. Svá nastavení cookies můžete později kdykoliv změnit. Další informace o Cookies
Nastavení
Na této stránce můžete nastavit souhlas pro jednotlivé účely generování a využívání souborů cookies. Další informace o Cookies
Zajišťují, že tyto stránky fungují správně a bezpečně na všech zařízeních.
Analytické cookies nám pomáhají sledovat návštěvnost a informovat o tom, jak návštěvníci využívají tuto webovou stránku v průběhu jejich návštěvy.